З метою привернення уваги учнівської молоді до проблеми насильства у суспільстві та попередження негативних явищ, що можуть призвести до насилля або спровокувати його вчинення, щорічно у Водянському навчально-виховному комплексі проводяться різноманітні заходи у рамках акції «16 днів проти насилля». Дати проведення акції (з 25 листопада по 10 грудня) є символічними. Вони створюють своєрідний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства, боротьби зі СНІДом і рабством та дій щодо захисту прав людини. До цієї Міжнародної правозахисної акції приєдналися і учні нашої школи.
Акція має за мету привернення уваги громадськості до актуальних для українського суспільства проблем подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків.
Організовано різноманітні тематичні заходи: на виховних годинах по класах пройшли бесіди «Захисти себе від насильства», «Правила соціальної поведінки людей»; випущені стінгазети під гаслом «Насиллю - Ні»; в молодших класах було проведено тренінгове заняття «Скажемо НІ насильству в шкільному колективі», а в старших - «Захисти себе та близьких» з переглядом відеофільму «Права людини». в шкільній бібліотеці працювала виставка літератури, присвячена правам людини.
Біля школи, на свіжому повітрі, учні 5-7 класів прийняли участь у флеш-мобі «Я проти насильства».
Підводячи підсумки акції, було проведене опитування: «Що я знаю про насильство?» та презентація проектів «Щастя моєї сім’ї».
Психологічна робота з дітьми показала, що наслідки насильства в сім'ї - це стреси і велика кількість психологічних проблем, в тому числі психічні розлади, психосоматичні захворювання, наркоманія, суїцид, зруйновані сім'ї, покалічені долі. А отже дуже важливо було донести до дітей просту істину, якщо Ви або Ваші близькі страждають від домашнього насильства, не потрібно це терпіти й приховувати. Краще раз і назавжди припинити знущання, ніж соромитися зізнатися в цьому!
Проведені заходи, спрямовані на профілактику насилля, стали приводом для аналізу власних дій, вчинків, переосмислення цінностей; сприяли вихованню в учнів людяностіі, відповідальності, любові до ближнього, поваги до гідності іншої людини, свідомого ставлення до своїх прав та обов’язків.
|